Home / Feiten over Intrum Justitia / Imagoschade door incassoprocedures

Imagoschade door incassoprocedures

Opdrachtgevers van Intrum Justitia leiden imagoschade

social media_interim justitia_150Het inschakelen van een incassobureau is nooit goed voor het imago van een onderneming. Zeker kleine(re) bedrijven kunnen zich imagoschade en het risico om klanten door incassoprocedures te verliezen eigenlijk niet permitteren. Deze bedrijven hebben er baat bij om niet geassocieerd te worden met ‘incasso’.

  • Gemakzuchtig uitbesteden van creditmanagement zal niet opwegen tegen het omzetverlies door de (online) imagoschade via social media en het al oude “van mond tot mond”. Een slechte reputatie zorgt voor klantenverlies.Grote bedrijven als Dell, Nokia en Philips kunnen het nog navertellen. Maar hoeveel kleinere bedrijven zijn niet ten onder gegaan aan het fenomeen: “van horen zeggen”.

Uitbesteden van creditmanagement

Het uitbesteden van creditmanagement aan een bedrijf als Intrum Justitia is een weg die gegarandeerd loopt naar het moeras wat Social Media heet. Dat moeras kan in een ware hel veranderen wanneer de consument het niet meer pikt. Ook al is hij een (vermeende) schuldenaar maar hij blijft een potentiële klant voor elk bedrijf dus ook voor de concurrenten.

  • Door de werkwijze van Intrum Justitia; bombardement van e-mails, smsjes, telefoontjes en zo nodig huisbezoeken wordt misschien een deel van de uitstaande vorderingen geïnd. Maar de reputatieschade zal veel groter zijn. Wie wil nog klant zijn bij een bedrijf wat incassoprocedures niet zelf doet maar uitbesteed aan een bedrijf met een bijzondere reputatie?

Portefeuilles met oude vorderingen

De vele e-mails die consumenten van Intrum Justitia komen ook door het opkopen van portefeuilles met oude vorderingen. Wat voor Intrum Justitia een lucratieve handel is, maar de ergernis bij de consument over deze incasso-onderneming alleen maar doet groeien. Bedrijven die daar niks mee te maken hebben kunnen ook slachtoffer worden van een volkswoede die opeens door de Social Media raast.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This