Home / Klanten van Intrum Justitia / Klanten

Klanten

Bekende klanten van Intrum Justitia

reputatiemanagement_interim justitia_150Een bedrijf wat in zijn Google ads zichzelf positioneert als Interim Justitia en daarmee aangeeft dat het management zich ziet als (tijdelijke) vervanger van vrouwe Justitia gaat een stap te ver. Het is raadzaam dat marketingafdelingen van grote en bekende bedrijven met veel klanten zich bezig gaan houden met (online)reputatiemanagement wanneer zij klant zijn bij Intrum Justitia.

Het inhuren van een incassobureau brengt namelijk nieuwe problemen met zich mee. Ten eerste is het imago van een incassobureau, terecht, bedroevend slecht. Welk bureau je ook neemt. Wel of niet met het nietszeggende – wij van wc-eend adviseren wc-eend – keurmerkje van de brancheorganisatie met wel 30 aangesloten bedrijven (van de pakweg 800 incassokantoren) of de in businesssuites gestoken cowboys.

Incassobureaus worden ervaren als agressief, achterbaks en hufterig. En bovenal als graaiers over de ruggen van de schuldenaar en schuldeiser. Logisch, gezien het ‘no cure, no pay’ principe van incassobureaus. Welk bedrag de debiteur ook betaald, de kosten voor het incassobureau zullen eerst in mindering gebracht worden voordat de ondernemer uitbetaald wordt. Zij zullen er dus alles aan doen om een bedrag te innen. De relatie tussen een bedrijf en haar klant maakt ze weinig uit. Daar verdienen ze tenslotte niks aan.

Het gevolg is een flinke reputatieschade voor het bedrijf via het aloude van mond tot mond en via de social media. Grote kans dat de onderneming een kopersstaking over zichzelf afroept. Ten tweede kan het hele ‘incassotraject’ geautomatiseerd worden. Daardoor zijn Incassobureaus overbodig geworden, zelfs als je zo’n agressieve aanpak wilt voeren zoals op deze website genoemde incasso-onderneming.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This